skip to Main Content

Een mond vol zand

 

Wat als je je man, een spoorloos verdwenen oorlogsjournalist, terugvindt midden in een woestijn: uitgemergeld, gedesoriënteerd, verwilderd en… bij een andere vrouw? 

Niet in staat te accepteren dat zij hem nooit meer zal zien, besluit een jonge wanhopige zwangere vrouw haar man te gaan zoeken in Afghanistan. De man die zij vindt is getraumatiseerd en bijna onherkenbaar veranderd. Hij herkent haar niet. Zij moet het doen met de Afghaanse vrouw die voor hem zorgt, die wel dichtbij hem mag komen en hem mag aanraken.  De westerse vrouw probeert alles om contact met haar man te krijgen en te achterhalen wat er is gebeurd. 

Hoe lang klamp je je aan iemand vast? En wanneer is het beter iemand uit liefde los te laten, te laten gaan?

Een Mond Vol Zand is de eerste voorstelling van Via Berlin (Orkater/De Nieuwkomers) en is fluisterend plastic, briesend verlangen, schurend zand, slepende voetstappen, snerpende snaren, aanzwellende wanhoop, uitputtende (weers)omstandigheden en verbijsterende intimiteit.

Gespeeld van 13 juni 2009 t/m 5 juli 2014.

 

ConceptDagmar Slagmolen & Rosa Arnold
SpelDagmar Slagmolen, David Lucieer, Rosa Arnold
RegieRia Marks
Muzikale coach & geluidsdecorSytze Pruiksma
DramaturgieNiels Pieterse
KostuumsLotte Goos

Geschreven pers over Een Mond vol Zand

Een Oerol-voorstelling die jaren in de herinnering zal blijven. Zo moet het: een sterk gegeven, goed uitgewerkt, pakkend gespeeld en gemusiceerd, zonder dat het een moment verveelt.
Jeroen WielaertNOS Radio1 journaal
Voor veel Oerol-bezoekers hét hoogtepunt van het festival
Adwin de KluyverLeeuwarder Courant
Het talent om met weinig middelen zowel muzikaal als theatraal tot de kern van de zaak door te dringen is iets om te koesteren
Marie-Paule Fritschytheatercentraal
Via Berlin, het gezelschap van actrice Dagmar Slagmolen en muzikante Rosa Arnold die onder de vlag van Orkater/De Nieuwkomers werken, brengt op Oerol een voorstelling vol verlangen, wanhoop en verpletterende intimiteit. (...) De snerpende tonen van de viool weten echt te raken.
Chris BelloniTheater Journaal
Een fantastisch bespeelde elektrische viool, een zelfmaakbas van een melkbus en diverse provisorische percussie-instrumenten zetten de dreigende, paniekerige, hoopvolle, verwarde, hopeloze sfeer prachtig neer, tot en met het filmische eind-met-onverwachte-twist.
Moon Saris8Weekly
Een mond vol zand van theatergroep Via Berlin was een van de mooiste, intiemste en indringendste voorstellingen op Oerol.
Brabants Dagblad

De makers

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief





* Deze velden zijn verplicht

Back To Top
×Close search
Search